MENU

 

Witamy na stronie Urzędu Gminy Hajnówka


 Strona główna
 

 

Hajnówka, dnia 2009-11-12

IP.2222-4a/09

WYJASNIENIE DO SIWZ

Dotyczy: Usprawnienie gospodarki ściekowej poprzez rozbudowę sieci kanalizacyjnej w miejscowościach: Bielszczyzna – Hajnówka, Puciska-Czyżyki-Nowoberezowo, Chytra-Dubicze Osoczne.

W związku z zapytaniem jednego z Wykonawców dotyczącego zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedmiotowego zamówienia niżej podaję wyjaśnienia do zadanych pytań:

Pytanie 1.
W rozdziale VII pkt 1 jest zapis „Dokumenty, o których mowa w rozdziale VI niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy”. Rozdział VI nie zawiera wykazu dokumentów. Czy nie podano błędnie numeru rozdziału?

Odpowiedź:
Tak. Powinno być: „Dokumenty, o których mowa w rozdziale VII niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy”.

Pytanie 2.
W rozdziale VII pkt 2 jest zapis „W przypadku konsorcjum dokumenty wymienione w rozdziale VI pkt 2 i 3 niniejszej specyfikacji przedstawia każdy z członków konsorcjum. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie”. W rozdziale VI pkt 2 i 3 nie jest sprecyzowane o jakie dokumenty chodzi. Czy nie podano błędnie numeru rozdziału?

Odpowiedź:
Tak. Powinno być: „W przypadku konsorcjum dokumenty wymienione w rozdziale VII pkt 3 i 4 niniejszej specyfikacji przedstawia każdy z członków konsorcjum. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie”

Pytanie 3.
Czy nie popełniono pomyłki w rozdziale VI pkt 1 ppkt 2 oraz rozdziale VII pkt 5 ustalając 3-letni okres referencyjny? Ust. 1 pkt 2 ppkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, stanowi, że zamawiający w celu potwierdzenia posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia może żądać: „wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie”

Odpowiedź:
Zamawiający zmieni treść warunku określonego w rozdziale VI pkt 1 ppkt 2 i rozdziale VII pkt 5 siwz ustalając 5 letni okres referencyjny.

Wójt Gminy Hajnówka